3 Nisan 2013 Çarşamba

Ali Naili ERDEM, Demokratlar Kulübü Derneği Başkanı - Ünal Şöhret DİRLİK


Ali Naili Erdem

Ali Naili Erdem
Ali Naili Erdem

ŞİİR KİTAPLARI ARASINDA: 6  
Ünal Şöhret Dirlik  
SEVDA KUŞATMASI  
Daha çok politika ile uğraşanların yakından tanıdığı bir şairdir Ali Naili Erdem.Şair yönünü bilenler daha azdır. O politikanın çarkları arasında gezinirken bile şiire sarılmış biridir.Bir çok sanat dergisinde şiirlerini okumuştum. Ne zaman Sevda Kuşatması postadan çıkıp geldi; onu bir daha ve topluca okuma fırsatı doğdu. Kitabın arka kapağında kendini şöyle anlatıyor Ali Naili Erdem:  
“Öz geçmişim:  
Kimliğimde; 17.02.1927 tarihinde İzmir ilinin Kemalpaşa ilçesinde dünyaya geldiğim yazılıdır.  
Evliyim. Üç kızım, beş torunumla yaşamın güzelliklerini paylaşmanın mutluluğundayım.  
Lise yıllarımdan bu yana çokça sanat ve fikir dergilerinde şiirlerim, günlük gazetelerin bir çoğunda da yazılarım yayınlanmıştır. Evrenin aşk ve dostluk üzere yaratıldığına inanırım. Ne para beni, ne ben parayı sevmişizdir.  
Avukatım.  
Bir ihtilal sonrası girdiğim TBMM’den bir başka ihtilalle koparıldım. Yirmi seneye yaklaşan parlemento hayatımda Sanayi, Milli Eğitim ve iki kere de Çalışma bakanlıkları görevlerinde bulundum.  
Türkiye sevdalısıyım. her Türk vatandaşının zengin ülkelerin vatandaşlarını gibi bir ömür sürmeleri özlemimdir.  
Şiir ve müziğin Tanrı’nın insanlara bir lütfu olduğunu düşünüyorum.Ve kültürümüzün insanlığın hizmetinde olmasından kıvançlıyım.  
Şiirde sevgiyi, sevgide şiiri yaşatanlara binlerce teşekkürler.  
Eski milletvekili ve bakan Ali Naili Erdem şiirden hiç kopmamıştır.122 Sayfa ve I. hamur kağıda basılmış olan “SEVDA KUŞATMASI”nın basım tarihi ve bana gelişi de aynı yıldır. Karatepe Matbaasında basılmıştır. Kapaktaki “..Hep hüzünlü şarkılarda ağlıyorsak, sevdalıyız demektir.” dizesi sevgili şairimizin şiirlerinin özeti gibidir.  
Sevgili şair ağabeyimiz Ali Naili Erdem’i “Sevda Kuşatması” isimli şiir kitabından ve güzel şiirlerinden dolayı kutluyorum. Bundan sonraki yaşamında sağlık ve afiyetler diliyorum. Bir örnek şiirle yazımı noktalıyorum.  
ADRES  
Gönderdiğim mektuplar hep geri geldi  
Değişti mi adresin  
Güvercinlerin gagaları boş  
Ne olur bir baksana  
Silindi mi gönlünden ismim.  
Kış kıyamet yollara çıkamıyorum  
Ezberledim tüm şiirlerini  
Neyleyim ki sen yoksun.  
Özledim gözlerini.  
Durup durup efkarlanmam boşuna  
Göz yaşlarım da boşunaymış meğer  
Hiçbir şeyler teselli etmiyor  
Bende bu aşk oldukça  
Başımdan belalar gitmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder